"Esam gandarīti par Valsts policijas darbību, uzsākot lietu pret īsziņu krāpniekiem. Vēlamies arī turpmāk aizsargāt mūsu klientus un centīsimies izskaust šādus krāpnieciskus mēģinājumus. Pārsvarā šādu krāpniecisku shēmu īstenošanā tiek iesaistīti vairāku operatoru tīkli, tadējādi mēģinot apgrūtināt to atklāšanas procesu. Patlaban veiksmīgi darbojas pirms diviem gadiem Tele2 ierosināta sadarbība starp Latvijas mobilo sakaru operatoriem, kas paredz savstarpēju krāpnieku numuru bloķēšanu, veicot pārbaudi pēc otra operatora rakstiskas informācijas," stāsta Tele2 Drošības nodaļas vadītājs Jānis Miķelsons.
Tele2 ir veicis vairākas informatīvās kampaņas gan nosūtot saviem klientiem informatīvas īsziņas, gan iekļaujot informāciju uz priekšapmaksas karšu atjaunošanas čekiem, gan arī ievietojot to Tele2 un Zelta Zivtiņas mājas lapās. Pēdējos divos mēnešos maldinošu un krāpnieciskos nolūkos sūtīto īsziņu skaits ir strauji samazinājies. Tele2 dati liecina, ka klienti ir informētāki, tāpēc tagad daudz retāk uzķeras uz šādiem krāpniecības mēģinājumiem. Atslēgto tālruņu numuru skaits par krāpnieciskajām īsziņām šā gada martā bija 155, aprīlī – 132, maijā – 110, jūnijā – 44, jūlijā – 64.
„Lai izvairītos no kļūšanas par krāpšanas upuri, mēs atgādinām, ka Tele2 atsevišķi vai kopā ar citiem mobilo sakaru operatoriem nerīko akcijas par iespēju laimēt naudas balvas. Tāpat arī Tele2 nekad nepieprasa klientiem nosūtīt priekšapmaksas kartes Zelta Zivtiņa atjaunošanas kodus," uzsver J. Miķelsons.
Saņemot šaubīgā rakstura īsziņu, jāpievērš uzmanība īsziņas sūtītāja numuram, un tikai tad, ja tālrunī kā sūtītājs ir norādīts tālruņa numurs 600 vai vārdiski "Tele2" vai "Zelta Zivtiņa", saņēmējs var būt pārliecināts, ka sūtījums patiesi ir nācis no Tele2. Tele2 iesaka arī pārbaudīt īsziņas sūtītāja numura piederību attiecīgajam operatoram, izmantojot interneta vietni www.numuri.lv. Šaubu gadījumā, kā arī par krāpšanas mēģinājumu, Tele2 aicina zvanīt uz uzņēmuma diennakts informatīvo dienestu pa tālruni 600 vai uz Zelta Zivtiņas informatīvo dienestu pa tālruni 676, vai rakstīt iesniegumu Tele2. Krāpšanas faktu tālāk pārbaudīs Valsts policija, kuras kompetencē ir šādu gadījumu izmeklēšana. Persona, kas saņēmusi aizdomīgu īsziņu, var arī pati uzreiz vērsties policijā ar iesniegumu.
Jāņem vērā, ka, zvanot uz īziņā norādīto numuru, krāpnieki parasti izturas pārliecinoši, mēdz nosaukt izdomātu vārdu, uzvārdu un uzdodas par mobilo sakaru operatora darbiniekiem. Nereti tiek minēts, ka akciju reklamē televīzijā vai radio. Visbiežāk krāpšanas nolūkos tiek izmantotas dažādu operatoru priekšapmaksas kartes, nereti īsziņu sūtītāji atrodas ieslodzījuma vietās.
Krimināllikuma 177.panta pirmo daļa par svešas mantas vai tiesību uz šādu mantu iegūšanu, ļaunprātīgi izmantojot uzticēšanos vai ar viltu (krāpšana), paredz sodu ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz trim gadiem vai ar arestu, vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz sešdesmit minimālajām mēnešalgām.