Pilna cikla IT DEA Technologies aģentūra aptaujāja 320 uzņēmumus, no kuriem 4% nostrādājuši mazāk par gadu, 34% strādā no 1 līdz 5 gadiem, 32% - no 5 līdz 10 gadiem un 30% uzņēmumu tirgū atrodas vairāk kā 10 gadus. Pēc pētījuma datiem, tikai 22% jauno uzņēmumu, kuri pastāv mazāk kā vienu gadu ir mājas lapa internetā. To var izskaidrot ar faktu, ka kvalitatīvas mājas lapas izveidošanai uzņēmumam nepieciešams laiks un finanšu resursi un bieži vien ir citas problēmas biznesa izveidošanas sākumā.
Tai pat laikā, biznesa otrajā gadā situācija kardināli mainās – interneta mājas lapas ir 92% uzņēmumu, kas darbojas no 1 līdz 10 gadiem. Un tikai uzņēmumu vidū, kuri darbojas vairāk par 10 gadiem internetā tiek pārstāvēti 78% kompāniju. Iespējams, ne visas kompānijas, kas parādījās līdz 2000. gadam pieradušas aktīvi izmantot interneta iespējas savā uzņēmējdarbībā. Daudzas no tām līdz šim nesaprot kādu labumu tās var gūt no klātbūtnes globālajā tīklā.
Kopumā, interneta izmantošana komercdarbības vajadzībām pastāvīgi pieaug. Vidējais Eiropas uzņēmumu interneta komercijas kopējais apgrozījums triju gadu laikā pieaudzis par divām reizēm, līdz 4% vidēji Eiropā. Īrijā tas sastāda 9,8% no uzņēmumu kopējā apgrozījuma, Norvēģijā – 8,5%, Anglijā – 7%, Spānijā – 6%, bet kaimiņzemē Lietuvā – 5,4%, triju gadu laikā palielinājies trīs reizes.
Kā uzsver DEA Technologies pārstāvis Dmitrijs Morevs, galvenais interneta biznesa pluss ir, tas, ka tam nav robežu. Ja kompetenti virzīt savu saitu un savu preci globālajā tīklā, tad uzņēmējam būs pieejami klienti no visas pasaules – ap 2 miljardi lietotāju. Pat orientējoties tikai uz Latviju, katru uzņēmēju gaida 1,5 miljonu liela auditorija.
Pēc DEA Technologies datiem, tikai 36% Latvijas uzņēmumu aktīvi piesaista pircējus caur savu interneta mājas lapu, pārējie biznesa saitu īpašnieki to izmanto kā interneta vizītkarti, kā savas kompānijas kontaktinformāciju. Pēc Eirostat datiem, starp Eiropas uzņēmumiem tikai 57% saitu ļauj iepazīties ar savu produkciju un cenu katalogu. Tikai ceturtai daļai biznesa pārstāvniecību Eiropā ir iespējams pasūtījumus veikt online, un tikai vienā no desmit kompāniju saitiem ir iespēja online sistēmas maksājums.
Tāpat maz uzmanības tiek pievērsts citam veiksmīgam biznesa faktoram internetā – mārketingam. Pēc DEA Technologies pētījuma rezultātiem, 52% aptaujāto uzņēmumu vispār nenodarbojas ar savu pakalpojumu virzīšanu internetā, pastāvīgi to cenšas veikt 26% un tikai 22% profesionāli piesaista pircējus no interneta izmantojot speciālistu pakalpojumus.
„Kā mēs redzam, pēc šiem datiem, daudzi Latvijas uzņēmumi šeit var atvērt neizmantotu potenciālu palielinot savu peļņu. Lai to sasniegtu, pietiek paaugstināt mājas lapas efektivitāti un organizēt pareizu mārketingu internetā", secināja Dmitrijs Morevs.