Uzreiz gan jāteic, ka Rīgā šādi trolejbusi vēl nekursē – pašreiz šis modernais transporta līdzeklis ir vien prezentēts „InterAuto 2007” izstādē. Kā redzams attēlos, pats trolejbuss ar modeļa numuru 42003А jau pēc savas formas šķiet neierasti moderns un neordinārs salīdzinājumā ar ierastajām kantainajām kastēm uz četriem riteņiem. Mūs kā Zparku tehnoloģisko portālu salona ietilpība un piemērotība māmiņām ar bērnu ratiņiem tā īsti neinteresē, tāpēc uzreiz jau par ievadā minētajām modernajām komunikācijas tehnoloģijām.
Jaunajā trolejbusa modulī ir iebūvēts GPS uztvērējs, GSM mobilo sakaru sistēma, divi elektroniskie informācijas tablo. Turpmāk gluži kā attīstītajās Eiropas valstīs arī šis tepat Baltkrievijā ražotais trolejbuss pratīs atbildēt uz nosūtīto īsziņu, paziņojot pieturā gaidošajam pasažierim, pēc cik ilga laika konkrētais transporta līdzeklis ieradīsies pieturā. Sen jau skaidrs, ka ņemot vērā mūžīgos sastrēgumus paļauties uz pieturā izlikto transporta kursēšanas sarakstu gluži vienkārši vairs nevar. Tāpēc nepacietīgajiem un steidzīgajiem atliks vien nosūtīt īsziņu uz īpašu numuru, norādot trolejbusa cipariņu un pieturas nosaukumu, lai iegūtu sev nepieciešamo informāciju.
Vēl jāpiebilst, ka paša trolejbusa sirds – Škoda dzinējs arī ir manāmi elektronizēts. Klāt tam visam jāpievieno vēl kondicionieris ar klimata kontroles mehānismu. Un nav brīnums, ka šīs elektronizētās, braucošās istabas kontrolei tiek izmantoti 14 dažādi datorprocesori, kas turklāt prot pastāvīgi atstāt par sevi informāciju tā saucamajā „melnajā kastē”. Ja trolejbusa parka tehniskajai daļai ir nepieciešama kāda informācija par trolejbusā notiekošajiem procesiem, tad pie borta datora ir iespējams pieslēgties ar Bluetooth un WiFi bezvadu savienojuma palīdzību.
Lai trolejbuss nebūtu atkarīgs tikai un vienīgi elektrības vadiem, kas reizēm dažādu problēmu dēļ mēdz pārtrūkt, tad šai trolejbusā ir iestrādāta arī kondensātu baterija, kas trolejbusam ļauj nobraukt aptuveni piecus kilometrus arī bez elektrības vadu pieslēguma.
Nobeigumā vien jāizteic cerība, ka arī Rīgas ielās mēs kādreiz varēsim sastapties ar šādiem moderniem trolejbusiem, kas, patiesībā, nav nemaz tik nereāli.