Šie velosipēdi, kas tiek dēvēti par "e-bikes" ("e-velosipēdi" jeb "e-pēdi" jeb "e-riteņi"), atgādina Ķīnā jau tā ļoti populāro motorolleru un divriteņu krustojumu, turklāt tie lieliski atbilst apkārtējās vides piesārņojuma mazināšanas programmai, kas tiek īstenota pirms Pekinas olimpiādes.
Tā kā tie nepatērē benzīnu, tie nepalielina oglekļa izmeti atmosfērā valstī, kas apsolījusi laika periodā no 2006.gada līdz 2010.gadam par 10% samazināt apkārtējo vidi piesārņojošo vielu izmetes gaisā, bet tomēr, ātri pieaugot automašīnu skaitam un ekonomikas izaugsmei, tā nav spējusi sasniegt pašas izvirzīto ikgadējo mērķi.
Tomēr ekspertus uztrauc arī elektrisko divriteņu baterijas, kas satur svinu, jo tā noplūde varētu kaitēt gan apkārtējai videi, gan cilvēku veselībai. Tomēr viena no Pekinas lielākajiem šo transporta līdzekļu veikaliem "E-Bike World" ģenerāldirektora vietnieks He Guiju apgalvo, ka valdība ir izstrādājusi stingrus noteikumus un profesionālus pasākumus bateriju otrreizējai pārstrādei.
Viņš arī pastāstīja, ka nākamajā bateriju paaudzē tikšot izmantots daudz drošākais litija jons.
Guiju ir pilnīgi pārliecināts, ka šie divriteņi kļūs par jaunāko modes kliedzienu Ķīnā, kur lielās urbanizācijas dēļ ir arvien lielāks pieprasījums pēc personīgajiem transporta līdzekļiem, turklāt tas ir ērts, ātrs un kluss, un to pa nakti var vienkārši uzlādēt, lai no rīta brauktu atkal.
Viņa vārdus apstiprina arī statistika. 2006.gadā tika saražoti 19 miljoni elektrisko velosipēdu, salīdzinot ar 12 miljoniem 2005.gadā un tikai 58 000 1998.gadā.
Turklāt Ķīna šobrīd piedzīvo lielāko degvielas deficītu pēdējo pāris gadu laikā strauji augošo cenu dēļ.
Savukārt šāds velosipēds izmaksā tikai aptuveni 3000 juaņu (200 latu).
Tomēr ne visi priecājās par šo jauninājumu. Parastie velosipēdisti tos ātruma un relatīvi klusā elektromotora dēļ nodēvējuši par "klusajiem slepkavām" un uzskata, ka tie apdraud cilvēku, īpaši gājēju un parasto velosipēdistu, drošību uz ceļiem. Šādu iemeslu dēļ tos pat uz brīdi aizliedza vispārapdzīvotākajās Ķīnas dienvidaustrumu pilsētās. Tādēļ tagad stingri ierobežots to ātrums un izmēri, turklāt to vadīšanai nepieciešamas tiesības.