Šis ir Latvijā vēl nebijis tik liela apjoma interneta patēriņa paradumu pētījums, kura ietvaros tiek iegūta informācija par interneta lietotāju skaitu, biežāk veiktajām aktivitātēm internetā, e-komerciju, internetu mobilajā telefonā un vēl daudzām citām ar interneta lietošanu saistītām jomām. Padziļināti pētījumā tiek analizēti Latvijas iedzīvotāju sociālo tīklu lietošanas paradumi.
Šobrīd ir apkopoti pētījuma TNS Latvia Digital pavasara perioda rezultāti, atklājot dažādus interesantus faktus par Latvijas iedzīvotāju ieradumiem digitālajā pasaulē.
TNS Latvia Digital pētījuma rezultāti liecina, ka visbiežāk veiktā aktivitāte regulāro interneta lietotāju (lieto internetu vismaz reizi nedēļā) vidū ir sociālo tīklu pārlūkošana. To vismaz reizi dienā veic 54 % regulāro interneta lietotāju. Sociālo tīklu pārlūkošana ir arī visbiežāk veiktā aktivitāte, izmantojot internetu caur mobilo telefonu
TNS Latvia Digital pētījuma dati liecina, ka visbiežāk sociālie tīkli tiek lietoti, lai uzturētu kontaktus un sazinātos ar citiem cilvēkiem. 73 % sociālo tīklu lietotāju šo min kā vienu no sociālo tīklu izmantošanas iemesliem. Otrs biežāk nosauktais iemesls sociālo tīklu lietošanai ir veids, kā pavadīt brīvo laiku (43 %) un tikai trešais biežākais iemesls ir mērķis atrast jaunus draugus vai paziņas (37 %).
Pētījumā iekļauta arī informācija par e-komercijas izplatību un attīstību Latvijā. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem 30 % no Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir veikuši pirkumus internetā. Interesanti, ka gandrīz 2/3 iedzīvotāju, kuri pēdējo 6 mēnešu laikā nav veikuši pirkumus internetā, kā galveno iemeslu šādai rīcībai min - nav bijusi tāda nepieciešamība. Tajā pat laikā jautāti par tuvākā pusgada plāniem attiecībā uz iepirkšanos internetā, 16 % iepriekš minētās mērķa grupas pārstāvju pieļauj iespēju kaut ko iegādāties internetā.
TNS Latvia vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka pētījuma ietvaros tika mērīta arī dažādu interneta lapu – gan nozīmīgāko Latvijas, gan ārvalstu, lietošanas paradumi. Pētījumā tika iegūta informācija par tādām interneta vietnēm kā starptautiskais sociālais tīkls Facebook.com , Odnoklassniki.ru , Youtube.com un citām.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia interneta lietošanas paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2011 veica laikā no 2011. gada 7.februāra līdz 15.maijam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāts 2081 pastāvīgais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas norisinājās respondenta dzīvesvietā regulārās iedzīvotāju aptaujas Omnibuss ietvaros.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti
Seko mums Twitterī: http://twitter.com/#!/TNSLatvia