Samsung Electronics, Panasonic, Sony un X6D Limited (XPAND 3D) ir nolēmuši sadarboties, lai Full HD 3D briļļu iniciatīvas ietvaros izstrādātu jaunu tehnoloģijas standartu patērētāju 3D aktīvajām brillēm.
Līdz ar šo vienošanos uzņēmumi plāno kopīgi strādāt pie radio frekvences (RF) sistēmas 3D aktīvo briļļu tehnoloģijas izstrādes, kurā ietilpst arī RF sistēmas protokola izveide patērētāju 3D briļļu komunikācijai ar 3D ekrāniem, piemēram, televizoriem, personālajiem datoriem, projektoriem un arī 3D kinoteātriem, kuros tiek izmantotas XPAND aktīvā tipa brilles.
Šajā standartizācijas procesā ietilps arī vairāki infrasarkanās (IR) sistēmas protokoli 3D aktīvo briļļu saziņai ar 3D ekrāniem, sākot no protokola, ko kopīgi izstrādājis Panasonic un XPAND 3D*, beidzot ar pašizveidotiem saziņas protokoliem, ko izmanto Samsung un Sony.
Jaunās Full HD 3D briļļu iniciatīvas licenci plānots laist klajā 2011. gada septembrī, kad arī tiks uzsākta jauno, standartizēto aktīvo 3D briļļu izstrāde. Universālas brilles ar jaunajiem IR/RF saziņas protokoliem būs pieejamas jau 2012.gadā, un tās būs savietojamas ar 2011.gada 3D aktīvās tehnoloģijas televizoriem.
Šis sadarbības paziņojums iezīmē unikālu sadarbību starp pasaules vadošajiem 3D televizoru ražotājiem un 3D tehnoloģiju nodrošinātājiem, lai nodrošinātu patērētājus ar papildu ērtībām. Salīdzinājumā ar 3D pasīvās tehnoloģijas brillēm 3D aktīvās tehnoloģijas brilles nodrošina kvalitatīva Full HD 3D attēla attēlošanu abām acīm, kā arī, pateicoties Bluetooth tehnoloģijai, piedāvā lielāku kustību brīvību.
"Izziņotā sadarbība apstiprina Samsung sniegto solījumu radīt produktus, kas atbilst aktuālākajām patērētāju vēlmēm pastāvīgi mainīgo mājas izklaides un patērētāju elektronikas tehnoloģiju attīstībā," sacīja Samsung Electronics Vizuālo ekrānu biznesa nodaļas Izpētes un attīstības komandas viceprezidents Jureks Čae (Jurack Chae). "Patlaban 3D aktīvā tehnoloģija ir populārākais standarts 3D televizoru tirgū. Saskaņā ar tirgus izpētes uzņēmuma NPD Group pētījumiem 3D aktīvā tehnoloģija šī gada pirmajā pusē aizņem vidēji 96 procentus ASV 3D televizoru tirgus. Un šī Full HD 3D briļļu iniciatīva palīdzēs turpināt patērētāju interesi un izpratni par 3D aktīvo tehnoloģiju, kas nodrošina visskaidrāko un visaizraujošāko 3D attēla baudījumu."
Bluetooth SIG apvienība atbalsta industrijas iniciatīvu izmantot Bluetooth savienojumu 3D briļļu standartizācijā.
"Šie tirgus līderi ir apvienojušies, lai patērētājam piedāvātu labāku 3D attēla kvalitāti. Un ir vairāk nekā skaidrs, ka Bluetooth tehnoloģija varētu būt vitāli nozīmīga šī risinājuma sastāvdaļa gan tādēļ, ka šī tehnoloģija tirgū ir ārkārtīgi plaši pielietota, gan arī tās piedāvātās veicamo darbību brīvības un ērtības dēļ," sacīja Bluetooth SIG izpilddirektors Maikls Foulejs (Michael Foley). "Ziņa par šo sadarbību ir patiesi iepriecinoša, taču tas vēl ir tikai sākums – ar laiku Bluetooth tehnoloģija būs sastopama gan 3D brillēs, gan arī visaptverošajās stereo sistēmās, tālvadības pultīs un nenoliedzami svarīgākajā dzīvojamās istabas elektroierīcē – televizorā."
* Protokoli, ko kopīgi izstrādājuši Panasonic un XPAND: tie ir publiskoti 2011.gada martā, un tos atbalsta astoņi iesaistītie uzņēmumi: Changhong Electric, FUNAI Electric, Hisense Electric, Hitachi Consumer Electronics, Mitsubishi Electric, Seiko Epson, SIM2 Multimedia S.p.A. un ViewSonic.
Par Bluetooth bezvadu tehnoloģiju
Bluetooth bezvadu tehnoloģija ir vispasaules bezvadu savienojuma standarts, kas nodrošina vienkāršas savienojuma iespējas plašam elektronikas ierīču klāstam. Versija 4.0, kas apveltīta ar Bluetooth zema enerģijas patēriņa tehnoloģiju, rada jaunas pielietojuma iespējas tādās produktu kategorijās kā mobilie telefoni, patērētāju elektronika, datori, automašīnas, veselības aprūpe, sports un fitness, un viedās mājas tehnoloģijas. Ik gadu piegādājot aptuveni 2 miljardus ierīču, Bluetooth tehnoloģija visā pasaulē ir vienīgais sevi apliecinājušais bezvadu savienojuma risinājums izstrādātājiem, produktu ražotājiem un patērētājiem. Bluetooth SIG vairāk nekā 14 500 biedru uzņēmumiem dāvā iespēju sadarboties un radīt inovatīvus tehnoloģiju risinājumus. Papildu informācijai lūgums apmeklēt interneta vietni www.bluetooth.com.
Par Samsung Electronics
Samsung Electronics ir pasaulē vadošais pusvadītāju, telekomunikāciju, digitālo mediju un digitālās konverģences tehnoloģiju jomā, un tā kopējais pārdošanas apjoms 2009. gadā sasniedza 116,8 miljardus ASV dolāru. Uzņēmums nodarbina aptuveni 164 600 cilvēku 179 birojos 61 valstī, uzņēmums sastāv no divām galvenajām biznesa vienībām: Digitālo mediju un komunikāciju vienības un Komponentu vienības. Atzīts par vienu no pasaules ātrāk augošajiem zīmoliem, Samsung Electronics ir vadošais digitālo televizoru, atmiņas karšu, mobilo tālruņu un TFT-LCD produktu ražotājs. Papildu informācija atrodama www.samsung.com.