2008. gada vasaras periodā vidējā aviobiļetes cena Latvijā bija 194,6 lati, bet 2009. gada vasarā samazinājās par 1,5 % līdz 191,5 latiem. Recesijas laikā Igaunija ir piedzīvojusi lielāko aviobiļešu cenu kritumu – 7 % – vidējai aviobiļetes cenai samazinoties no 206,00 latiem līdz 191,5 latiem. Lietuvā cenu izmaiņas notikušas pretējā virzienā, vidējai aviobiļetes cenai pieaugot par 13,5 % no 147,00 latiem līdz 170,00 latiem. Par spīti būtiskajam kāpumam, Lietuvā joprojām izvēlas lētākas aviobiļetes nekā citās Baltijas valstīs.
„Ir vairāki iemesli kāpēc Baltijas valstīs nav vērojama vienota vidējo aviobiļešu cenu izmaiņu tendence. Vidējo aviobiļetes cenu ietekmē ne tikai ekonomiskā situācija, bet arī populārākie lidojumu galamērķi, kas Baltijas valstīs ievērojami atšķiras. Piemēram, populārākais lidojumu galamērķis Latvijā ir Ņujorka, bet Lietuvā – Parīze,” norāda ”Interneto Partneris” direktors Vladas Sapranavicius, komentējot galvenos faktorus, kas ietekmē aviobiļešu vidējās cenas izmaiņas.
Lai gan aviobiļešu vidējās cenas izmaiņas Latvijā nav būtiskas, novērojama tendence, ka latvieši aizvien vairāk interesējās par iespēju iegādāties aviobiļetes tiešsaistē. Saskaņā ar ”Interneto Partneris” datiem, aviobiļešu tirdzniecības portāla ”Flysiesta.lv” apmeklējums 2009. gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, pieaudzis par 48 %. Lielākais apmeklētāju skaita pieaugums reģistrēts Igaunijas aviobiļešu tirdzniecības portālam “Bookinghouse.ee”, kur apmeklētāju skaits gada laikā ir dubultojies. Arī Lietuvas aviobiļešu tirdzniecības portāla “Greitai.lt” apmeklējumu skaits 2009. gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, pieaudzis par 26 %.
„Šī gada laikā esam veikuši būtiskus aviobiļešu tirdzniecības portālu uzlabojumus. Paralēli tehniskajiem uzlabojumiem, esam uzsākuši sadarbību ar jaunām aviokompānijām, lai paplašinātu aviobiļešu piedāvājumu. Būtisks portālu uzlabojums ir sadaļa „Īpašie piedāvājumi” – speciāli atlasīti populāru lidojumu galamērķu piedāvājumi par pievilcīgām cenām, ” stāsta ”Interneto Partneris” direktors Vladas Sapranavicius.
Uzziņai:
Aviobiļešu tirdzniecības portāls FlySiesta.lv Latvijā darbojas kopš 2006. gada. To uztur kompānija ”Interneto Partneris”, kura dibināta 2002. gadā Lietuvā un kopš 2007. gada ir tiešsaistes aviobiļešu pārdošanas tirgus līderis Baltijā. Pašlaik uzņēmums darbojas Baltijā, kā arī Lielbritānijā, Krievijā, Polijā un Ukrainā. Papildus aviobiļetēm uzņēmums piedāvā klientiem arī citus tūrisma produktus, piemēram, viesnīcu rezervēšanu, apdrošināšanu un auto īri.
Tūrisms » Jaunumi
Flysiesta.lv: Recesijas laikā vidējā aviobiļešu cena Latvijā samazinājusies par 1,5%
Raimonds Andžāns, 08.09.2009. 18:17
Tiešsaistes aviobiļešu tirdzniecības portāla ”Flysiesta.lv” apkopotie dati liecina, ka šovasar vidējā aviobiļešu cena Latvijā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, ir samazinājusies par 1,5 %, kamēr Lietuvā tā ir pieaugusi par 15 %. Tomēr vismazāk par aviobiļetēm vidēji joprojām tērē lietuvieši.