EDEN projektu ceturto gadu pēc kārtas organizē Eiropas Komisija (EK), un konkursu tā ietvaros īsteno LR Ekonomikas ministrija (EM) un Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA). Uzvarētāju noteica īpaši izveidota komisija ar pārstāvjiem no EM un visu četru Latvijas novadu tūrisma asociācijām.
"Neskatoties uz daudzveidīgajiem ūdens resursiem mūsu valstī, visiem iesniegtajiem projektiem pietrūka spēcīgu, atraktīvu, unikālu tūrisma produktu. Šajā ziņā iepriekšējos gados projekti bija sagatavoti nopietnāk," atzsīst projektu vērtēšanas komisijas priekšsēdētāja, EM Tūrisma nodaļas vadītāja Marina Paņkova. "Jūrmala par uzvarētāju izvēlēta, ņemot vērā plānotās aktivitātes, tostarp EDEN popularizēšanā, kā arī ūdens resursu izmantošanu, veidojot tūrisma produktus. Lai gan komisijas pārstāvju vidū bija jūtams atbalsts sava reģiona projektiem, tomēr, balsīm daloties, Jūrmala ar lielāko punktu skaitu tika atzīta par uzvarētāju," stāsta M. Paņkova.
"Līdzīgi kā iepriekšējos gados, aktīvākie projekta dalībnieki bija no Kurzemes un Vidzemes. Diemžēl, Latgales un Zemgales tūristu galamērķi šogad pieteikumus neiesniedza, lai gan tūrismā izmantojamu ūdens resursu tur netrūkst. Turklāt ūdens resursi, kurus var izmantot tūrisma produktu radīšanai, ir ļoti daudzveidīgi – sākot ar atpūtu labiekārtotās pludmalēs pie jūras, ezeriem, upēm, braucieniem ar laivām, makšķerēšanu, atpūtu akvaparkos un beidzot ar sarežģītākiem veselības tūrisma pakalpojumiem, piemēram, balneoterapiju, talasoterapiju vai katrā Latvijas lauku sētā esošo lauku pirti vai pastaigu rīta rasā. Iespējams, ka nelielā aktivitāte un iesniegto projektu ne īpaši augstā kvalitāte saistīta ar saistīta ar tūrisma attīstības kapacitāti, kas lielā mērā balstīta uz cilvēkresursiem, trūkumu," spriež "EDEN Latvija" projekta vadītājs Armands Muižnieks.
Jūrmala kā konkursa uzvarētāja varēs izmantot EDEN projekta zīmolu, tā tiks popularizētsa Latvijas medijos, tūristu informatīvajos materiālos. Uzvarētājam būs iespēja prezentēt sevi televīzijā, projekta noslēguma konferencē Latvijā un Eiropas Tūrisma Forumā un visu valstu EDEN uzvarētāju izstādē Briselē, par to tiks uzņemta videofilma. Visus izdevumus segs EK.
Atšķirībā iepriekšējiem gadiem, "EDEN Latvija" organizētāji atbalstīs ne tikai vienu uzvarētāju, bet vēl četrus labākos projektus, par kuriem "Vides filmu studija" uzņems filmiņas, ko varēs izmantot iekšējā tirgū izglītojošiem un informatīviem nolūkiem. Tie būs Ventspils (projekts „Ventspils - ūdens izklaižu un atpūtas centrs visai ģimenei"), Dundaga ("Atklāj zemi starp divām jūrām - Dundagas novadu"), Valmiera („Teic man, Gauja, Valmieras stāstu!") un Engure ("Trīs ezeri un 60 km jūras krasta. Atpūta pie ūdeņiem Engures novadā".
EK tūrisma attīstību izvirzījusi kā vienu no prioritārajām nozarēm ekonomikas stabilizēšanai Eiropā, uzskatot, ka līdzsvarota tūrisma vietas attīstība ir ne tikai ekonomikas attīstības, bet arī sociālās labklājības un ekoloģiskās stabilitātes garants. EDEN projekts ir viens no instrumentiem perspektīvu tūrisma vietu un ilgtspējīga tūrisma attīstīšanai un sadarbības veicināšanai starp tūrisma galamērķiem. EDEN projektam izveidota īpaša mājas lapa, kas integrēta EK mājas lapā www.edenineurope.eu, http://ec.europa.eu/eden.
EK plāno pasākumus gan šīs mājaslapas, gan citu EK projektu tūrisma jomā popularizēšanai un attīstīšanai, paredzot tiem vairāku miljonu eiro Eiropas finansējumu. M. Paņkova uzskata, ka Latvijai dalība EDEN citastarp ir laba iespēja iegūt papildu līdzekļus tūrisma vietu mārketingam, un Latvijai dalība šajā projektā būtu jāturpina.
2011.gadam jau izvirzīta tēma: „Tūrisms un vietu (teritoriju) atjaunošana", kur, piemēram, labi kvalificēties varētu tāda tipa objekti kā Liepājas karosta, Irbenes radiolokators un citi.
2007.gada uzvarētājs bija Kuldīga, 2008.gada Rēzeknes rajons, 2009.gada Tērvetes dabas parks.