Vairāk nekā puse (58%) aptaujāto aģentūru paredz, ka ceļojumu rezervāciju skaits līdz vasaras beigām salīdzinājumā ar 2009. gadu pieaugs par 5-20%. Gandrīz 80 % aptaujāto aģentūru uzskata, ka tehnoloģiju straujā attīstība ļaus tām veltīt vairāk laika tieši pašam klientam – viņa vēlmju un vajadzību noskaidrošanai, nevis tehniskam ceļojuma rezervēšanas procesam, parāda "Amadeus Latvija" aptauja.
Aptaujas mērķis bija parādīt tradicionālo aģentūru priekšrocības salīdzinājumā ar tiešsaistes rezervēšanas sistēmām. Pretēji pastāvošajam uzskatam, ka tehnoloģiju straujās attīstības rezultātā tradicionālās ceļojumu aģentūras izzudīs, dažādi pētījumi pasaulē un Latvijā liecina, ka ceļojumu aģentūras lieliski spēj izmantot šo tehnikas progresu, lai uzlabotu klientu servisu un konsultāciju sniegšanas kvalitāti.
"Gemius" veiktais pētījums „E-commerce 2009: trends and attitudes. Research into Latvian internet users" norāda, ka lai gan 33% interneta lietotājus, iepērkoties internetā, interesē pēc iespējas zemāka cena, tomēr ļoti līdzīgu skaitu 28% interesē pēc iespējas mazāk iztērēts laiks iegādes procesā. Tas parāda, ka šajā daudzveidīgajā pasaulē vietas pietiek visiem spēlētājiem.
Ceļojumu aģentūras aviobiļešu izplatītāja pienākumus ir nomainījušas pret augstāk kvalificēta ceļojumu konsultanta pozīciju. Laika ietaupījums, profesionāli ieteikumi un zināmas atbildības uzņemšanās ir tieši tas, ko ceļojumu aģentūras, izmantojot visas profesionāļiem pieejamās tehnoloģijas, var piedāvāt potenciālajiem ceļotājiem.
„Individuāla pieeja un personiska attieksme, vairāk laiku veltot cilvēciskam kontaktam, tiek nodrošināta ar klientam gandrīz nepamanāmu augsti attīstītu tehnoloģiju darbību – lūk, galvenā tradicionālo ceļojumu aģentūru priekšrocība", uzskata "Amadeus Latvija" direktore Kitija Gitendorfa. „Ceļojumu aģentūrām Latvijā ir pieejami vismodernākie tehnoloģiju risinājumi. Savās iespējās ceļojumu aģentūras Latvijā ne par soli neatpaliek no saviem kolēģiem Eiropā."
Tikai daži piemēri – risinājumi, kas pieejami tikai ceļojumu aģentūrās:
Amadeus All Fares - iespēja vienā ekrānā, kalendāra skatā, redzēt tradicionālo un zemo izmaksu aviokompāniju piedāvājumu +/-1 dienas intervālā. Klients var izvēlēties labāko cenu 3 dienu periodā.
Amadeus Unused E-ticket Tracking Report jeb neizmantoto biļešu meklētājs. Īpaši piemērots risinājums biznesa ceļojumu aģentūrām, kas strādā ar korporatīvajiem klientiem. Izmantojot to , ceļojumu aģentūra, klienta interesēs, var atrast, kaut kādu iemeslu dēļ, neizmantotos lidojumu posmus ilgākā laika periodā un , ja vien to atļauj aviokompāniju noteikumi, atgriezt visu vai daļu naudas vai lidostu nodevas par neizmantoto lidojuma posmu.
Amadeus Check My Trip mobilā versija ļauj i-Phone, Blackberry vai Facebook lietotājiem piekļūt ceļojuma detaļām savā viedtālrunī jebkurā vietā un jebkurā laikā, vai dalīties ar šo informāciju Facebook, ja rodas tāda vajadzība.
Amadeus Travel Tainment Travel Office dod iespēju ceļojumu konsultantam Latvijā piekļūt vairāk nekā 10 miljoniem ceļojumu piedāvājumu visā pasaulē. Jau tuvākajā laikā potenciālajiem ceļotājiem, ienākot aģentūrā būs iespējams izmantot Travel Tainment Vision Desk. "Vieglāk to raksturot būtu cilvēkiem, kas skatās CSI seriālus – planšetveida ekrāns, uz kura klients ar pieskārieniem var izvēlēties reģionu, pievilkt tuvāk līdz konkrētam galamērķim, vēl tuvāk līdz pludmalei, tad viesnīcām šajā pludmalē. Tad ar vieglu pirkstu kustību aizslidināt izvēlētās viesnīcas ekrāna malā vai pārslidināt pāri ekrāna otrā pusē, dodot iespēju apskatīties savam līdzbraucējam," stāsta Kitija Gitendorfa.
"Un tā nav tikai vīzija, tā jau ir realitāte, ko reālajā darbībā ir iespējams apskatīt YouTube video. Ceļojumu aģentūras bija un būs, jo mēs strādājam pie tā lai tās tehnoloģiju nodrošinājumā vienmēr būtu soli priekšā un tām vienmēr būtu kas tāds, ko klients nevar dabūt mājās." YouTube video skatīt šeit.
Par Amadeus:
Amadeus ir tūrisma industrijas ceļojumu produktu piegādātāju, pārdevēju un pircēju izvēlēts tehnoloģiju partneris. Kompānija piedāvā IT, izplatīšanas un pārdošanas risinājumus, kas palīdz tās klientiem, mainīties, attīstīties un gūt panākumus atbilstoši strauju mainīgajām tūrisma industrijas prasībām. Amadeus klientu grupas ietver ceļojumu produktu piegādātājus (aviokompānijas, viesnīcas, auto īres, dzelzceļa un apdrošināšanas kompānijas, prāmju un kruīzu līnijas un tūroperatorus), ceļojumu produktu pārdevējus (ceļojumu aģentūras un interneta portālus) un ceļojumu produktu pircējus (korporācijas un individuālos ceļotājus). Kompānija izmanto uz transakcijām bāzētu biznesa modeli un 2009. gadā apstrādājusi vairāk nekā 670 miljonu reālu transakciju. Amadeus centrālie biroji atrodas Madridē (vadība un mārketings), Nicā (risinājumu izstrāde un attīstība) un Erdingā (datu apstrādes centrs). Par Amadeus klientiem visā pasaulē rūpējas 9300 darbinieki 72 vietējās Amadeus komerciālās organizācijās, 195 valstīs. Amadeus Latvijā darbojas kopš 1995.gada un tam pieder 95% tirgus.