Pirmdiena, 30.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Daniela, Dāniels, Dāvids, Dāvis;

Kā rīkoties ārkārtas gadījumos, kad lidojums atcelts

Solvita Stalneka, „Go Adventure" Latvijas biroja vadītāja, 18.01.2011. 11:59

Sniega stihijas decembra beigās pirms Ziemassvētkiem, vulkāna izvirdums Īslandē, paralizēta gaisa satiksme – aizvien biežāk tūristus skar šādi notikumi. Kā liecina tūroperatora „Go Adventure" veiktā aptauja, tikai katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs neapjuktu un zinātu savas tiesības, ja ceļojuma laikā tiktu atcelts tā lidojums. „Go Adventure" apkopo svarīgāko, kas jāatceras šādos neparedzētos gadījumos, lai pasargātu sevi un justos droši.
Kā rīkoties ārkārtas gadījumos, kad lidojums atcelts

Saglabāt mieru un zināt savas tiesības. Ja ārkārtas apstākļu dēļ plānotais avio reiss ir atcelts, lidsabiedrībai ir jānodrošina ēdināšana samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku, nepieciešamības gadījumā izmitināšanu viesnīcā, transportu līdz viesnīcai, divu bezmaksas telefona zvanu nodrošināšanu, faksa ziņu vai arī divu elektronisko vēstuļu nosūtīšanu. (To paredz 2004. gadā pieņemtā Eiropas Komisijas regula, kas nosaka konkrētus pienākumus aviopārvadātājiem Eiropas Ekonomikas Zonas (EEZ) valstīs, lai nodrošinātu kompensāciju un atbalstu atcelto lidojumu pasažieriem). Ja kāda no lidsabiedrībām neievēro šos noteikumus, tad to sagaida sodi, ko, saskaņā ar direktīvu, paredz konkrētās valsts normatīvie akti.

Pat ja nevar atgūt naudu, jāpieprasa cita iespēja nokļūt galamērķī. Lidsabiedrības pienākums ir arī nodrošināt pasažieriem iespēju izvēlēties biļetes cenas atmaksāšanu 7 dienu laikā, bezmaksas reisu atpakaļ uz izlidošanas vietu vai citu iespēju nokļūt galamērķī. Tai pat laikā pasažieriem ir jāņem vērā, ka tie nevar pretendēt uz naudas kompensāciju, ja lidojuma atcelšanu izraisījuši ārkārtēji apstākļi un pārvadātājs nodrošinājis iepriekš minēto atbalstu.

Esiet nodrošināti ar nepieciešamākajām lietām. Lai maksimāli izvairītos no neērtībām, ko rada atcelto reisu rezultātā radītais haoss, „Go Adventure" iesaka pasažieriem vienmēr pirms lidojuma nodrošināties, ņemot līdzi rokas bagāžā svarīgākās lietas, piemēram, vēl vienu komplektu ar drēbēm. Tas ir īpaši ieteicams tiem pasažieriem, kas lido ar pārsēšanos. Vienmēr atstājiet kaut nelielus rezerves naudas līdzekļus šādiem gadījumiem. Tāpat svarīgi pārlidojumu laikā pa rokai glabāt avio kompānijas palīdzības tālruni, lai nepieciešamības gadījumā varētu sazināties un uzzināt, kā saņemt palīdzību.

Izmantojiet tehnoloģijas. Lidostās ir pieejams internets, kur var pārbaudīt citas nokļūšanas iespējas galamērķī, rezervēt lidojumu vai autobusa biļeti. Ja šādi neizdodas tikt skaidrībā, nepieciešams zvanīt uz savas aviokompānijas vai ceļojumu aģentūras telefonu, pārbaudīt, vai biļetes rezervācijas maiņu nevar veikt, piemēram, no Rīgas. Ne vienmēr ir izdevīgi atrasties epicentrā, stāvot rindā gaidīt uz rezervācijas maiņu. Ja reiss ir atcelts, jums pienākas aviobiļete uz citu dienu.

Lūdziet palīdzību. Atrodoties tālu no mājām šādā situācijā un ilgi gaidot, jāatmet tipiskā latvieša kautrība un nepieciešamība gadījumā jālūdz palīdzība līdzcilvēkiem, kas arī nonākuši grūtībās. Iespējams, ka tie var palīdzēt, kaut vai ja neziniet vietējo valodu.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV