„Latviju no citām valstīm var atpazīt pēc mūsu kultūras un mākslas daudzveidības, tādēļ ir svarīgi nodrošināt plašu kultūrtūrisma piedāvājumu, attīstot Latvijai un latviešu tautai raksturīgus pasākumus. Tāpat ņemot vērā Eiropas iedzīvotāju ceļošanas paradumus, vairāk jādomā par īso brīvdienu piedāvājumu, jo aizvien vairāk īpaši Baltijas valstu iedzīvotāji izmanto iespēju brīvdienās doties mazos ceļojumos, apskatot gan vietējos, gan kaimiņvalstu tūrisma objektus," skaidro Lux Express Ziemeļu reģiona pārdošanas vadītāja Vlada Kulmane.
Saskaņā ar Lux Express pētījumu, kā otro nozīmīgāko faktoru, kas piesaista tūristu uzmanību Latvijai, iedzīvotāji min publicitāti starptautiskajos medijos par notikumiem Latvijā (19%), trešajā vietā tiek ierindoti valsts nacionālie svētki (15%), 13% aptaujāto uzskata, ka tūristus Latvijai piesaista reklāmas kampaņas un 8% - īpašie pasažieru pārvadātāju piedāvājumi. Tikai 5% aptaujāto ir pārliecināti, ka lielāko ceļotāju interesi par Latviju nodrošina iepirkšanās iespējas. Pārējo 11% aptaujāto viedoklis par tūristu piesaistes veidiem Latvijā dalījās, sākot no dabas un beidzot ar sekstūrismu.
Atbildot uz jautājumu par šī gada kultūras, mākslas un sporta pasākumu, kas Latvijai piesaistījis vislielāko tūristu pieplūdumu, 51% aptaujāto bija pārliecināti, ka tas ir Jaunais vilnis, 12% - Positivus festivāls Salacgrīvā un katrs desmitais jeb 11% aptaujāto norādīja Rīgas pilsētas svētkus. Savukārt 26% Lux Express aptaujāto respondentu par tūristiem bagātākajiem pasākumiem atzina koncertuzvedumu „Meistars. Dziesma. Leģenda." Mežaparka estrādē, Staro Rīga festivālu, Summer Sound Liepāja, U-19 pasaules čempionātu basketbolā vīriešiem un citus.
Pētījums tika veikts, internetā aptaujājot 561 respondentu vecumā no 20-70 gadiem.
Lux Express grupa ir vadošais pasažieru pārvadājumu uzņēmums Baltijas valstīs, kas piedāvā visbiežākos starptautiskos savienojumus starp Baltijas valstīm, Krieviju un atsevišķām ES valstīm.