Valoda ir GEO jūlija numura galvenā tēma, kurai veltīti vairāki materiāli, tai skaitā arī saistībā ar strīdu par universālās gramatikas eksistenci. Joprojām lingvistiem, psihologiem un filozofiem nav vienota viedokļa par to, kādi mehānismi nosaka šo fenomenu – runātprasmi.
Pētot pasaules tautu valodas, jāsecina, ka pasaules gramatika sastāv no vieniem vienīgiem izņēmumiem. Un tieši eksotiskās valodas ļoti daudz atklāj par cilvēka dabu. Amazones baseinā dzīvo tauta, kura nelieto palīgteikumus. Vadošajiem valodu pētniekiem šī Pirahu cilts ir īsts izaicinājums un iemesls zinātniskiem strīdiem.
Valoda nav vienīgais fenomens, ko aplūkojam šomēnes. Tīrās enerģijas brīnums – visai skaļš, taču precīzs apzīmējums okeāna viļņiem. Diezin vai atradīsies daudz cilvēku, kuri ir spējuši paskatīties uz pasaulē lielākajiem viļņiem no iekšpuses. Tagad tāda iespēja ir dota arī GEO lasītājiem, jo jūlija numurā publicētas unikālas fotogrāfijas, ko Havaju salu piekrastē uzņēmis sērferis un vienlaikus arī fotogrāfs Klārks Litls.
Vēl šomēnes arī par Āfrikas senāko velobraucienu Eritrejā, kas salīdzinājumā ar Tour de France ir tīrā pastaiga. Bez sponsoriem, bez dopinga, toties ar aizkustinošu aizrautību un apbrīnojamu izturību sacensībā karu un diktatūras nomocītajā zemē.
Ik dienu miljoni cilvēku uz mūsu planētas nododas apkārtesošās pasaules likumu izzināšanai. Zinātnes diena ir apjomīgs GEO projekts, kurā dokumentēta viena diennakts pasaules zinātnes dzīvē: 24 stundas, 38 vietas, 30 valstis. Vieni cer uz peļņu, citi uz atzinību, bet vairākumu vada cilvēka visurdošākā dziņa – vēlme labāk saprast pasauli un iegūt jaunas zināšanas.
Savukārt Kasankas nacionālajā parkā Zambijā lielāko zīdītāju kopsapulci rīko miljoniem augļsikspārņu. Pa dienu lidoņu tūkstoši karājas kokos biezos ķekaros, bet naktīs tie tricina Āfrikas gaisu.
Čehija ir slavena ar savu alu, un turienes iedzīvotājiem jau gadiem ilgi pieder pirmā vieta pasaulē alus patēriņa ziņā uz vienu cilveku. Tomēr pēdējā laikā miestiņa cienītāju vidū pieaug nemiers: lielie ārvalstu uzņēmumi pārpērk vienu slavenu zīmolu pēc otra. Čehi pret to cīnās ar improvizācijas mākslu un dzīvesprieku. Tas ir čehu zelta revolūcijas sākums.
Savādāks skats uz pasauli. Žurnāls GEO