„Žurnālus lasa un lasīs, jo cilvēki grib zināt, ko domā, jūt un dara citi, vēlas būt informēti par jaunākajām tendencēm jebkurā jomā un neviens cits medijs to nepiedāvā tik izvērsti, kā žurnāls. To pierāda kā Latvijas tā arī pasaules žurnālu realizācijas rādītāji, kas liecina, ka apgalvojumi par drukātās preses norietu tiek pārspīlēti - žurnāli joprojām ir populāri, pat vairāk - pārdoto tirāžu skaits arvien palielinās", Inga Gorbunova, Izdevniecība "Dienas žurnāli" galvenā redaktore un direktore.
Šodien četri Latvijas lielākie žurnālu izdevēji: izdevniecība "Rīgas Viļņi", izdevniecība "Žurnāls Santa", izdevniecība "Dienas žurnāli" un izdevniecība "Lilita" parakstīja Latvijas žurnālu izdevēju iniciatīva par kopīgu nozares attīstību. Līdz ar iniciatīvas parakstīšanu lielākie žurnālu izdevēji vienojas par saliedētību un, ieguldot katrs savus resursus, visi kopā izvirza kopīgus mērķus nozares attīstībai: akcentēt žurnālu vietu un lomu sabiedrībā, popularizēt reklāmu efektivitāti žurnālos, īstenot nozares sakārtošanos un nodrošināt žurnālu pieejamību sabiedrībai. Līdz ar iniciatīvas parakstīšanu lielākie žurnālu izdevēji vienojas par saliedētību un, ieguldot katrs savus resursus, sasniegt izvirzītos mērķus.
„Parakstot iniciatīvu mēs turpināsim būt konkurenti, bet visi saprotam, ka tirgus Latvijā ir viens, un, jo labāk visai nozarei kopumā, jo labāk katram izdevējam.
Turklāt uzmanība jāpievērš gan žurnālu fiziskai, gan ekonomiskai pieejamībai. Būtiski, lai žurnāli būtu pieejami visai sabiedrībai, tostarp laukos dzīvojošajiem iedzīvotājiem. Pēc divām dienām Latvijā sāksies preses abonēšanas kampaņa, un ir jādomā par to, lai žurnālus varētu abonēt arī lauku iedzīvotāji, jo piegādes uz laukiem ir dārgas un tās pašlaik valsts dotē. Šis punkts pagaidām vēl nav iestrādāts valsts budžetā, taču izdevēji cīnīsies, lai tas tiktu izdarīts", Ivars Zariņš, Izdevniecība "Žurnāls Santa" valdes priekšsēdētājs.
Četru žurnālu izdevēji pašlaik izdod piecdesmit astoņus dažādai tematikai veltītus žurnālus, kuru kopējā mēneša tirāža ir 2 328 000 eksemplāru.
„Mūsu, 4 izdevēju, drukāto žurnālu eksemplāru skaits ir vairāk nekā 2 miljoni, kas ir tik pat cik Latvijā iedzīvotāju. Šie dati liecina par cilvēku aizvien pieaugošu interesi par žurnāliem. Visu Latvijas žurnālu izdevēju kopējā tendence pārdotajās tirāžās ir ļoti pozitīva: mēneša žurnālu pārdotais eksemplāru skaits pieaudzis par 10%, 2 nedēļu žurnālu par 14%, bet vislielākais kāpums ir tieši nedēļas žurnāliem- par 23%", Aija Simsone, "Izdevniecība Rīgas Viļņi" valdes priekšsēdētāja.
Izdevniecības "Lilita" valdes priekšsēdētājs Aivars Rudzinskis: „Kopumā Latvijas žurnālu tirgus ir pat sakārtotāks nekā tuvējās kaimiņvalstīs gan abonēšanas un tirāžu datu atspoguļošanā, gan reklāmas pārdošanā, gan abonēšanas un mazumtirdzniecības organizācijā. Taču joprojām ir vairāki aktuāli, līdz galam neatrisināti jautājumi, piemēram, autortiesību likumdošanas sakārtošana."
Kā viens no pirmajiem soļiem iniciatīvas ietvaros, ko realizēs četri izdevēji ir starptautisks seminārs „Magazine still the first Violin in Orchestra" 14.oktobrī.