Pievēršoties šīs vasaras aktuālajām starptautiskajām izstādēm, vizuālo mākslu teorētiķe Elīna Dūce ir aicinājusi uz sarunu Eiropas laikmetīgās mākslas biennāles Manifesta 9 kuratoru Kvautemoku Medinu. Izstāde šogad pirmo reizi līdzās laikmetīgajai mākslai piedāvā arī iespaidīgu vēsturisko sadaļu. Speciāli "Studijai" no Milānas māksliniece Barbara Festlere raksta par 7. Berlīnes biennāles kuratoru Arturu Žmijevski un dOCUMENTA (13) kuratori Karolīnu Hristovu-Bakardžijevu. Vērtējot nozīmīgo izstāžu ieceres, Festlere secina: "Kamēr Berlīnē no māksliniekiem tiek pieprasītas konkrētas darbības, Kaselē – taisni pretēji – tiek runāts par netiešām darbībām tiešu nolūku vietā".
"Mākslinieki ir gudri cilvēki, bet fotogrāfi – ne pārāk..." Mākslas žurnālists Jegors Jerohomovičs piedāvā ekskluzīvu interviju ar šobrīd pasaulē zināmāko postpadomju telpas fotogrāfu Borisu Mihailovu.
Pavasara notikumu apskatā mākslas kritiķa Jāņa Borga impresijas par Egona Spura fotogrāfiju izstādi "Vieta, izcila skatienam" un mākslas kritiķa Pētera Bankovska pārdomas par Rudītes Dreimanes "Gleznām" Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izstāžu zālē "Arsenāls". Mākslas zinātniece Stella Pelše stāsta par transformācijām Sandras Krastiņas darbos izstādē "Pirmdiena. Otrdiena. Trešdiena. Ceturtdiena. Un nakts..." "Rīgas galerijā". Savukārt filozofs Jānis Taurens raksta par mākslas un valodas daudzslāņainajām attiecībām, ņemot par piemēru nesen redzētās izstādes "kim?" un "Rīgas mākslas telpā".
Teātra kritiķe Margarita Zieda atskatās uz skandalozo Albana Berga operas "Lulū" iestudējumu Berlīnes Valsts operā. Mākslas zinātniece Alise Tīfentāle dalās iespaidos par Čikāgas Laikmetīgās mākslas muzejā redzēto izstādi "Tas būs bijis: Māksla, mīlestība un politika 20. gs. 80. gados". Kultūras teorētiķe Katrīna Teivāne-Korpa iepazīstina ar itāļu eksperimentālā kino meistaru Paolo Džoli, bet kino teorētiķe Sonora Broka raksta par Latvijā pirmo īsto "rajona filmu" – Aika Karapetjana režisēto "Cilvēki tur". Mākslinieks Kaspars Groševs apskata eksperimentālo mūziķu Dīna Blanta un Ingas Kouplendas jaunāko izdevumu "Black Is Beautiful".
Žurnāla pielikumā gleznotājas Vinetas Kaulačas plakāts "Apgriezties aizliegts".