Žurnāla ievadā piedāvājam aizraujošu Barbaras Fesleres interviju ar šī gada biennāles galveno kuratoru Masimiliano Džoni, kurā viņš stāsta par izstādes “Enciklopēdiskā pils” ieceri un atklāj savu skatījumu uz mākslas funkciju mūsdienās.
Latvijas paviljona ekspozīcijas līdzkuratore Alise Tīfentāle skaidro, kāpēc ir svarīgs dialogs un kādi ir potenciālie ieguvumi no starptautiskas organizatoru komandas, veidojot izstādi “Ziemeļi–Ziemeļaustrumi”. Savukārt Elīna Dūce ir aicinājusi uz sarunu Latvijas paviljona ekspozīcijas līdzkuratores Annu Bārlovu un Kortniju Finnu no Art in General un paviljona komisāri, “kim?” laikmetīgās mākslas centra programmu direktori Zani Onckuli.
“Vasīlijs man vaicāja, kāpēc jūnijā nebraukšu uz Venēcijas biennāli, es jokojot atbildēju, ka, piemēram, Igaunijas nacionālā paviljona ekspozīciju varu uzkonstruēt savā galvā, neizejot no kabineta.” Venēcijas biennālei veltīto tekstu turpinājumā Jāņa Taurena un Vasīlija Voronova dialogs kuratora Adama Budaka Igaunijas paviljona ekspozīcijas ieceres ēnā. Savukārt Egle Jocevičūte pievēršas Lietuvas ekspozīcijai “Oo” , kura nebūt nav Lietuvas, bet gan Lietuvas/Kipras ekspozīcija.
Ainavas, kas ieskauj. Žurnāla lappusēs intervija ar vienu no svarīgākajiem mūsu laika gleznotājiem – amerikāņu mākslinieku Aleksu Kacu.
Santa Mičule atskatās uz Ievas Epneres personālizstādi “Telpas atmiņa”. Par Daigu Krūzi un viņas personālizstādi “Slēpnis” raksta Laine Kristberga. Maija Rudovska dalās pārdomās par Berlīnes nozīmi latviešu mākslas vēstures annālēs un Laikmetīgās mākslas centra organizēto izstādi “Berlīne–Rīga. Partitūras nenoteiktām vietām”. Katrīna Teivāne-Korpa viesojas Rundāles pils muzeja jaunajā ekspozīcijā “No gotikas līdz jūgendstilam”.
Sērijā “Mākslinieku portreti” – Kate Krolle un Gundega Evelone.
Jānis Borgs pieraksta atmiņas par padomju cenzūru un ar to saistītiem personīgiem piedzīvojumiem.
Sonoras Brokas recenzijā lasiet par izdevniecības “Neputns” paspārnē iznākušo Ingas Pērkones grāmatu “Tu, lielā vakara saule! Esejas par modernismu Latvijas filmās”.
Rubrikā “Tulkojumi. Mākslas kritika”sasitošs ieskats formālismā – amerikāņumākslas kritiķes Karolīnas Džonsas raksts “Forma un bez formas”.
Vasaras numura vāka atlokā atradīsiet Kaspara Groševa veidoto plakātu “28m66cm66mm”.